Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Retur og Reklamasjon

Som kunde har du full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt varen(e) i henhold til forbrukerkjøpsloven. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger returskjema og info om angrerett. Returskjema må benyttes. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Varen(e) må sendes i retur i sin originale emballasje der dette er mulig. Kunden må selv dekke eventuelle fraktkostnader for returen. Ma Colline Boutique AS er ikke ansvarlig for eventuelle transportskader ved retur, så husk å pakke varen(e) godt.

Returer sendes til: Ma Colline Boutique AS, Schultz gate 19, 0365 Oslo, Norway 

Rutine for retur

  1. Fyll ut slippen med returskjema som var vedlagt din bestilling. Om du har mistet det kan du laste ned og fylle ut et nytt her. 
  1. Legg returskjemaet sammen med varen(e) du ønsker å returnere i emballasjen du fikk fra macolline.no.  
  1. Gå inn på posten.no/bestill, opprett sendekode og følg stegne for enkel frakt. Du må selv dekke fraktkostnader for en eventuell retur. Du står fritt til å velge forsendelsesmetode, men vi anbefaler posten/bring for enkel retur. 
  1. Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted.
  1. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at dette kan ta opptil 14 dager. 

Er vilkårene for angrerett oppfylt, vil vi refundere pengene så snart vi har behandlet din retur. Pengene vil bli ført tilbake til din konto i løpet av 3-5 virkedager, avhengig av hvilken bank du har. I fellesferie, jul og påske beregner vi maks 2 uker.

NB! Det er ingen returrett på puter og søm av gardiner, sitteputer, veggtavler og pynteputer som er spesiallaget til kunde.
Enkelte Salgsvarer/Utstillingsmodeller er det ingen returrett på. 

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen du har mottatt, har du som hovedregel reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.  

Ved reklamasjon sender du e-post til oss på post@macolline.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Legg ved tydelige bilder av produktet i din e-post. Vi vil i første omgang bytte varen mot en ny, men er varen utsolgt betaler vi det fulle beløp tilbake.

Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon

Når vi mottar din retur, vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du returnerer hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varen(e)s verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur.

Ved kortbetaling og VIPPS vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Det tar mellom 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet Klarna faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre, oppdateres faktura når din retur behandles. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Klarna kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Dette kan du også enkelt administrere gjennom Klarnas app. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna sørge for at du får tilbakebetalt pengene.  

Transportskader

Dessverre skjer det fra tid til annen at varer blir skadd under transport.
Dersom varen er skadet under transport må dette meldes omgående, og følgende må gjøres:

  1. Sikre bildedokumentasjon på skaden, både av emballasje og den skadede varen.
    2. Send en mail til post@macolline.no med bildedokumentasjon og en beskrivelse av skaden(-e) samt ordrenummer. 
    3. La forsendelsen inkludert original emballasje være intakt inntil saken er avklart.

Welcome to Pillow Heaven