Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Kjøpsbetingelser

Følgende er avtalebetingelser som gjelder ved kjøp i nettbutikken macolline.no. Disse betingelsene gjelder mellom Ma Colline Boutique AS og privatpersoner som benytter vår nettbutikk. Et kjøp er å regne som en avtale. Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt inn bestilling til selger. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingen og betalingsløsningen.

Selger
Ma Colline Boutique AS
Schultz Gate 19
0356 Oslo
Org. nr: +47 926 595 067

Telefon: +47 94 82 92 28

E-post: post@macolline.no

Betaling

Samtlige priser i nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva. 
Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.

Vi bruker Stripe, PayPal, Klarna og VIPPS som samarbeidspartnere på betaling. Du som kunde kan enkelt velge mellom kort og fakturabetaling og har også muligheten til å delbetale etter kjøpet. Vi benytter oss av 3D Secure som er en sikkerhetsstandard laget av VISA og Mastercard for betalinger over internett. Overføringen skjer med sikker SSL-kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kortopplysninger når den sendes fra nettbutikken til betalingsleverandøren. Hos oss er det 100% trygt å handle.

At vi bruker Klarna i kassen vår, innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

For mer informasjon om Klarna, besøk deres hjemmeside og vi anbefaler også å benytte Klarnas app hvor du enkelt kan få oversikt over dine ordre og betalinger.

Levering

Du har to leveringsalternativer i vår nettbutikk:

Pakke til hentested via Posten/Bring 

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din med fri frakt. Pakke til hentested sendes med sporing til ditt nærmeste utleveringssted. Du mottar SMS når sendingen er ankommet utleveringssted. Det er kundens ansvar at man oppgir riktig telefonnummer ved bestilling. Pakke må hentes innen hentefristen.

Hente i butikk

Du kan hente ordren din gratis i vår butikk i Schultz gate 19. i Oslo. Du vil motta e-post og SMS med hentekode når din ordre er klar for henting, og denne oppgir du når du ankommer butikken. Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes. NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises. 

Vi gjør oppmerksom på at macolline.no kun sender til adresser innen Norges fastland. 

Leveringstid

Leveringstiden er normalt 1-5 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang, ved høytider som jul og påske, samt fellesferien kan leveringstiden være noe lenger. Informasjon vedrørende forlenget leveringstid blir i så fall gitt på mail ved kjøp, så langt det lar seg gjøre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager, er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert. 

Enkelte varer er bestillingsvarer og har lengre leveringstid. Vi tar kontakt med estimert leveringsdato dersom varen ikke er på lager og må bestilles. 

Hvis du ikke henter pakken din på utleveringssted og bestillingen kommer i retur til oss, vil du belastes med et gebyr på 250,-. Ved hent i butikk, gjør vi oppmerksom på at bestillinger som ikke er hentet innen 4 mnd etter bestilling, går tilbake i Ma Colline Boutique AS sitt eie.

Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling. Vær oppmerksom på at e-post kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten. 

Transportskader

Dessverre skjer det fra tid til annen at varer blir skadd under transport.
Dersom varen er skadet under transport må dette meldes omgående, og følgende må gjøres:

  1. Sikre bildedokumentasjon på skaden, både innvendig og utvendig emballasje og den skadede varen.
  2. Send en mail til post@macolline.no med bildedokumentasjon og en beskrivelse av skaden(-e) samt ordrenummer. 
  3. La forsendelsen (inkludert emballasje) være intakt inntil saken er avklart.

Angrerett, retur, bytte og reklamasjon

Angrerett

Som kunde har du full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt varen(e) i henhold til forbrukerkjøpsloven. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 7 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger returskjema og info om angrerett. Returskjema må benyttes. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Varen(e) må sendes i retur i sin originale emballasje der dette er mulig. Kunden må selv dekke eventuelle fraktkostnader for returen. Ma Colline Boutique AS er ikke ansvarlig for eventuelle transportskader ved retur, så husk å pakke varen(e) godt.

Returer sendes til: Ma Colline Boutique AS, Schultz gate 19, 0356 Oslo, Norway

Rutine for retur

  1. Fyll ut slippen med returskjema som var vedlagt din bestilling. 
  2. Legg returskjemaet sammen med varen(e) du ønsker å returnere i emballasjen du fikk fra macolline.no. 
  3. Lever returpakken til nærmeste utleveringssted.
  4. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at dette kan ta opptil 14 dager. 


Er vilkårene for angrerett oppfylt, vil vi refundere pengene så snart vi har behandlet din retur. Pengene vil bli ført tilbake til din konto i løpet av 3-5 virkedager, avhengig av hvilken bank du har. I fellesferie, jul og påske beregner vi maks 2 uker.

NB! Det er ingen returrett på puter og søm av gardiner, sitteputer, veggtavler og pynteputer som er spesiallaget til kunde.
Enkelte Salgsvarer/Utstillingsmodeller er det ingen returrett på.

Hvis det er en feil med varen du har mottatt, har du som hovedregel reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. 

Ved reklamasjon sender du e-post til oss på post@macolline.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Legg ved tydelige bilder av produktet i din e-post. Vi vil i første omgang bytte varen mot en ny, men er varen utsolgt betaler vi det fulle beløp tilbake.

Transportskader

Dessverre skjer det fra tid til annen at varer blir skadd under transport.
Dersom varen er skadet under transport må dette meldes omgående, og følgende må gjøres:

  1. Sikre bildedokumentasjon på skaden, både av emballasje og den skadede varen.
    2. Send en mail til post@macolline.no med bildedokumentasjon og en beskrivelse av skaden(-e) samt ordrenummer. 
    3. La forsendelsen inkludert original emballasje være intakt inntil saken er avklart.

Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon
Når vi mottar din retur, vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du returnerer hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varen(e)s verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur.

Ved kortbetaling og VIPPS vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Det tar mellom 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet Klarna faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre, oppdateres faktura når din retur behandles. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Klarna kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Dette kan du også enkelt administrere gjennom Klarnas app. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna sørge for at du får tilbakebetalt pengene. 

Generell informasjon

Vi tar følgende forbehold

  • Varen kan være utsolgt
  • Farger kan avvike fra virkeligheten
  • Skrivefeil
  • Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk og vi deler lager med butikk

Ma Colline Boutique AS
Schultz Gate 19
0356 Oslo

Telefon: +47 94 82 92 28 (man-fre 10-16)

E-post: post@macolline.no 

Våre kundedata oppbevares etter norsk lov, og vil ikke bli delt med/solgt til en tredje part. Ma Colline Boutique AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

Ved repost på Instagram/Facebook skal bildene tydelig merkes med #repost @ma_colline.

Welcome to Pillow Heaven